Friday, August 28, 2009

Special request: puding roti

utk ramadhan ni, Hubby dengan mengada nya telah request nak makan puding roti. alamak terkebil-kebil daku memikirkan camne nak membuatnya. masa belajar dulu rajin la buat. tu pon sbb kat hostel mmg ada oven. senang sume pon masuk oven. skang ni kat umah ade microwave oven aje. macam tak sesuai nak buat. abes melambung plak bil elektrik umah padahal duduk 2 orang je. so fikir punya fikir sambil search internet untuk resipi puding roti. terjumpa la resipi puding roti kukus. waahh...bole kukus. setel keje!

so mlm td bertungkus lumus siapkan bread puding utk sahur. aku kalo bab memasak, memang tak bole share resipi dgn orang haha. bukan sbb kedekut la...tp sbb aku ni jenis yg semborono. main campak je ape yg rasa terlintas dlm kepala ni haha. aku guna roti gardenia butterscotch sbb tu aje yg ade kat umah hehe. telur sebiji, roti 2 potong, kismis kotak kecik, gula barang 3-4 sudu, fresh milk segelas dua. sume campak dlm blender hehe. tapi kalo ade esen vanilla pon ok gak. cukup utk 2 orang mkn. siap blend, tuang dlm bekas pastu kukus lebih kurang sejam. walla!! bread puding sedia utk dimakan. alamak, gamba plak takde. nanti la...

No comments:

Post a Comment