Thursday, June 25, 2009

just some ramblings

Nowadays my health trend sangat 'cantek'. Every month confirm will spend some money for clinic. Bad cough and sore throat a must every months. And it will always falls on my 23rd or 24th cycle day. Hubby always cakap, "Ha, its time of the month la tuh" huhu. smlm gi clinic, doc tak amek temperature. cuma check tekak, check pernafasan, pegang leher sket, pastu pesan minum air suam banyak2. tu je. pastu bila time collect ubat, ade ubat demam sampai 2 botol, pastu antibiotik, sakit tekak ngan batuk. the first 3 ubat dalam bentuk liquid ok. terasa macam kanak-kanak la plak. ubat batuk dlm bentuk pil. so aku tanye budak counter tuh, ubat pil takde ke (sbb aku lebih tak suka nak telan liquid). die mcm marah, pastu cakap, "akak, ini ubat air banyak bagus dr itu pil". so aku pon konfius. aku yg teruk adalah batuk. tp ubat batuk dlm bentul pil. kalo ubat air lebih berkesan, nape tak bagi ubat batuk liquid. so aku ajukan soalan itu kpd budak jaga counter. "abes tu dik, nape ubat batuk tak bg air. kan lebih berkesan". die tak jawab. diam aje. tak sanggup nak layan kerenah kerek aku kot haha.

pagi td dlm kol 5am, aku terjaga sbb terbatuk2. pastu tetibe menjerit sakit sambil tepuk2 Hubby. Hubby dgn lagak terkejutnye panik trus bangun check. "nape?". "kaki i cramp. sakit!". Hubby pon terus urut2 kaki. dalam hati die mesti cakap, ala cramp aje. igt ape yg kecoh td. haha. tapi sumpah sakit gile ok. macam terkena renjatan elektrik. sampai skang masih ade sakit sket lg. terpaksa la sapu deep heating rub. i think la kan...i'm having bad atheletic leg haha. penah ckp kat Hubby tapi die gelakkan aku aje. sabor je la. tapi btol la. makcik yg urut aku pon komplen urat2 kaki aku selalu tegang. siap bekalkan ubat traditional lg utk aku. a sign for me to start the treadmill routine again kot?

No comments:

Post a Comment