Thursday, April 9, 2009

Perosak Mare-go (Malay languange) ke?

I received this email from Hubby dearest.

ngahaha :))
ur bahasa sounds very funny
mcm budak kadazan-dusun
karang email in bahasa
nape tak sent in eigo je?

hampress btol sang Hubby. kadazan-dusun digelarnya. no offense ye orang-orang kadazan-dusun. Hubby ku memang begitu. Kadang-kadang kepalanya agak tidak betul hehehe

Ni email aku sehingga Hubby menggelarkan aku budak kadazan-dusun.

Salam sejahtera Pusat XXXYYY,

Terima kasih di atas servis
pantas yang disediakan oleh pikak XXYY. Saya telah menerima buku yang ditempah
semalam.
Tetapi ingin saya maklumkan kepada pihak XXYY yang buku diterima
adalah tidak sama seperti yang ditempah oleh saya.
Saya menempah AAAABBBB
tetapi menerima CCCCDDDD.
Saya cuba menghubungi pihak XXYY pagi ini tetapi
tidak berhasil.
Bagaimanakah caranya untuk saya pulangkan semula buku ini dan
mendapat buku yang sebetulnya?
Di harap pihak XXYY dapat menghubungi saya
secepat mungkin berkenaan hal ini di talian 012-XXXXXXX.
Sekian terima
kasih.

OK bila baca balek...memang macam semacam aje isi kandungan email itu haha.
Ya ampun...memang I have to stick to eigo (English) aje lepas ini.

No comments:

Post a Comment